Felkészülés a kiutazásokra

Teendők előzetesen:

  1. tanulmányozni a szerződést, mit írtunk le
  2. elkészíteni az „elvárási” kérdőívet/listát a pályázatban foglaltak alapján
  3. Mit nézünk, mi érdekel minket
  4. elkészíteni/ összeállítani az értékelés szempontsorát
  5. egyeztetés az fogadó iskolával a szállás/étkezés/tervezett programmal kapcsolatosan skype-on
  6. programot kérni a fogadó iskola koordinátorától
  7. felkészülni szakmailag a kiutazásra
    1. tanulmányozni a szakmai tématerületet/ szaknyelvi felkészülés szükséges
    2. felkészülni a következőkből az iskolára vonatkozólag:
      1. magyar iskolarendszer
      2. iskolánk bemutatása
      3. egész napos oktatás (tanár és diák szempontból)
      4. ügyeleti rendszer
      5. szakos ellátottság
      6. szakvizsgák/végzettségek
      7. gyereklétszám, arány, osztálylétszámok/tendenciák/kisebbség helyzete
    3. felkészülni a következőkből a szakmára (job-shadowing) vonatkozólag:
      1. informatikaoktatás az iskolánkban
      2. milyen az iskola felszereltsége
      3. milyen órákon használjuk eszközeinket
      4. interaktív táblák használata
      5. szoftverek/programok/tankönyvi i-toolok
      6. jövőkép/lehetőségek

 

Feladatok a job-shadowing alatt:

  • megismerni az adott ország oktatási rendszerét
  • mennyire szabad a tankönyvválasztás
  • beszélgetni az igazgatóval
    • a szakos ellátottságról
    • az iskola felépítése, helyi rendszere, adottságai, gyerekanyaga
    • van-e iskola otthon,
    • szünetek az iskolában
    • csengetés rendje
    • ügyeleti rend, a szünidőben is
    • szakképzések, szakvizsgák, végzettségek
  • a job-shadowing témájával kapcsolatosan:
  • informatikaoktatás az iskolában
  • milyen az iskola felszereltsége
  • milyen órákon használják eszközeiket
  • interaktív táblák/nyelvi labor/tanulói laptop használata
  • szoftverek/programok/tankönyvi i-toolok
  • jövőkép/lehetőségek/mit terveznek, fejlesztések/pályázatok

A kint tartózkodás alatt:

  • minimum 10 tanóra látogatása (mivel a program 6 napos, napi 2 óra látogatás nem megterhelő és még szabadidős program is belefér)
  • hospitálási napló készítése
  • beszélgetés a kinti kollégákkal/értekezlet szakmai témában
  • legalább 2 jó ötlet/tanítási gyakorlat lejegyzése
  • pozitívumokra összpontosítás
  • fontos, hogy a kiutazó kollégák is jól érezzék magukat, de az a szakmai program rovására nem mehet.
  • Mivel még nem tudjuk a szakmai beszámoló kérdőívének kérdősorát minden fontos információt/ötletet le kell jegyezni.
  • fontos a disszemináció átgondolása már a kint tartózkodás során

 

Hazaérkezés után:

  • beszámoló a kollégáknak/vezetőségnek értekezleten
  • bemutató óra tartása/prezentáció a szerzett tapasztalatokról
  • értékelés készítése
  • média megjelenés

 

A fentiek vonatkoznak a nyelvtanfolyamokra és a tanártovábbképzésekre is, természetesen azoknak megfelelően módosítva.

Értékelési és disszeminációs terv

Értékelési terv

  1. Előzetes megfigyelési szempontrendszer a kiutazó kollégáknak

                           Mit nézünk, mi érdekel minket, ún. bemeneti teszt készítése

                          Javaslatok az értékelés szempontsorra

  1. A kint tartózkodás és hazaérkezés utáni kérdőív a résztvevőknek (értékelési munkacsoport értékelése)

Hogyan valósultak meg elvárásaink?  

A kimeneti teszt kérdései:

Kérem minden esetben karikázza be a az Önhöz legközelebb álló  választ!

  1. Osztályozza az iskola hangulatát! 1-2-3-4-5
  2. Osztályozza a tanári szoba hangulatát! 1-2-3-4-5
  3. Milyen az iskolában a diákok kapcsolata a gazdasági, adminisztratív dolgozókkal, technikai dolgozókkal, konyhai dolgozókkal? 1-2-3-4-5
  4. Mennyire segítőkészek a tanárok? 1-2-3-4-5
  5. Milyen az osztálytermek tisztasága? 1-2-3-4-5
  6. Milyen az osztálytermek felszereltsége? 1-2-3-4-5
  7. Milyen a környezet rendezettsége? 1-2-3-4-5
  8. Milyen a környezet biztonsága? 1-2-3-4-5
  9. Milyen a menzai étkezés színvonala, mennyisége? 1-2-3-4-5
  10. Milyen az elektronikai eszközök felszereltsége? 1-2-3-4-5
  11. Mennyire elégedett a tanórán kívüli tevékenységekkel?
    1. iskolai rendezvények száma 1-2-3-4-5
    2. iskolai rendezvények szervezettsége 1-2-3-4-5
    3. hangulata 1-2-3-4-5
    4. kirándulások száma 1-2-3-4-5
    5. kirándulások szervezettsége 1-2-3-4-5
    6. felzárkóztató foglalkozások eredményessége 1-2-3-4-5
    7. felzárkóztató foglalkozások kínálata 1-2-3-4-5
  12. Betartják-e a tanulók az iskolai szabályokat? igen – nem
  13. Bántják-e egymást a gyerekek? igen – nem
  14. Elismerik-e a tudást? igen  - nem
  15. A tanárokhoz fordulhatnak-e segítségért a tanulók? igen – nem
  16. Jól érzik-e magukat a gyerekek? igen – nem
  17. Sokszor kapnak-e dicséretet a gyerekek? igen – nem
  18. Megfelelő-e a tanulók terhelhetősége? igen - nem
  19. Mi jellemző leginkább az iskolára?
    1. csendes 1-2-3-4-5; zajos
    2. fegyelmezett 1-2-3-4-5; fegyelmezetlen
    3. tiszta 1-2-3-4-5; szemetes
    4. rideg 1-2-3-4-5; kellemes
  20. Mennyire kommunikatívak a tanulók? 1-2-3-4-5
  21. Mennyire kommunikatívak  a szülők? 1-2-3-4-5
  22. Mennyire kommunikatívak a tanárok? 1-2-3-4-5
  23. Mennyire szabálytartóak a gyerekek? 1-2-3-4-5

 

Kérem, a következő kérdésekre hosszabban válaszoljon!

  1. Írjon az iskola értékelési rendszeréről!
  2. Mennyire elégedettek a szülők és a gyerekek ezzel?
  3. A szülők mennyire vesznek részt az iskolai életben?
  4. Mi a véleménye az iskolai szolgáltatásokról?
    1. könyvtár
    2. napközi
    3. szakkőr
    4. sportkőr
    5. ünnepségek
    6. táborok
  5. Néhány szóban jellemezze az iskolát, pl.: közösséget kovácsoló programok, tanórák, stb.
  6. Miért érdemes ebbe az iskolába járni?
  1. A résztvevő önértékelése
  2. Projekt team értékelése
    1. Megfelelt- e a mobilitás a várakozásoknak? (Ha igen miben, mennyiben?)
    2. Van -e pozitív hozadéka a mobilitásnak? (Ha igen melyek ezek?)
    3. Tudjuk -e hasznosítani őket? Melyek az iskolára, egyénre kifejtett hatások?
    4. Érdemes -e folytatni, ha igen, hogyan? Ha nem, milyen változásokat kell eszközölni, hogy érdemes legyen?
  3. KLIK értékelése saját szempontrendszer szerint

 

Disszeminációs terv

Disszemináció területei, módjai és célcsoportjai

  1. Kik terjesztik a szerzett ismereteket?
    1. résztvevők
    2. projekt team
    3. iskola vezetősége
  1. Hol kerülnek terjesztésre a projekt eredményei?
    1. Honlapon: https://teachertrainingka1.webnode.hu/
    2. Iskola:
      1. Tantestületi értekezleteken
      2. Munkaközösségi értekezleten
      3. Szakmai délutánokon
      4. Bemutató órákon
  1. Helyi újság: https://www.bicske.hu/hu/ii.-evfolyam-10.-szam
  2. Helyi tévéműsorán: https://www.bicsketv.hu/index.html
  3. Tankerületi találkozókon (12 intézménynek)
  1. Célközönség
    1. Iskola tantestülete
    2. Diákok
    3. Tankerület
    4. Diákok szülei
    5. Tankerület intézményeinek tanárai
    6. Város lakossága